Aatos klinikka hyödyntää Navisec Healthia etäpalveluissa

Aatos Klinikka on pääkaupunkiseudulla toimiva terveydenhuoltoalan yritys, joka tarjoaa lasten- ja nuorisopsykiatrian erikoislääkärin palveluja sekä psykologi- ja psykoterapiapalveluja. Asiakkaina on lapsia, nuoria, nuoria aikuisia ja perheitä. Aatoksessa tehdään myös vauvaperhetyötä ja hoidetaan varhaista vuorovaikutusta pikkulapsiperheissä. Aatoksessa työskentelee yli 50 asiantuntijaa, joilla on lasten- ja nuorisopsykiatrian alan erityisosaamista.

Navisec Healthin otettiin Aatoksella käyttöön maaliskuussa. Palvelu tuli heidän tietoonsa Diarium-ohjelman kautta. Diarium-potilastietojärjestelmä oli heillä jo aiemmin käytössä, jonka vuoksi he ottivat Diariumiin yhteyttä, kun he halusivat lähteä tutustumaan etäkuntoutuksen mahdollistaviin työkaluihin. Diarium on Kanta-yhteensopiva potilastietojärjestelmä, joka on integroitavissa Navisec Healthiin. Diarium ja Navisec Health ovat sisaryritysten Finnish Net Solutions Oy:n ja Navicre Oy:n tuottamia palveluita. Toimistopäällikkö Johanna Lampinen Aatokselta olikin hyvin tyytyväinen siihen, että he ovat löytäneet yhteistyökumppanin, joka pystyy auttamaan heitä toiminnan digitalisoimisessa.

Aatos Klinikalla oli mietitty etäkuntoutusta jo ennen Covid-19-pandemiaa. Ajatus etäkuntoutuksen toteuttamisesta koettiin kiinnostavaksi, mutta toisaalta oli totuttu siihen, että asiakkaan kanssa ollaan fyysisesti läsnä. Etäkuntoutus on iso muutos sekä terveydenhuollon ammattilaisille että heidän asiakkailleen. Koronaviruksen aiheuttama poikkeava tilanne loi vaatimuksen saada etäpalvelut käyttöön todella nopealla aikataululla. Navisec Health osoittautui hyväksi vaihtoehdoksi myös sen takia, että se saatiin nopeasti käyttöön. Valinta oli helppo tehdä, kun sopiva palvelu löytyi tutun yhteistyökumppanin kautta.

Vahva tunnistautuminen on tärkeä ominaisuus Aatokselle. Sen avulla he pystyvät luotettavasti tunnistamaan asiakkaat ilman käyntiä vastaanotolla. Yritys tarjoaa Etäensikäynti-palvelua, jonka he ovat toteuttaneet Navisec Healthin ja Viivi-videoneuvottelun avulla.

Tällä hetkellä etäkuntoutuspalveluille on poikkeuksellisen suuri kysyntä ja monet yritykset joutuvat ottamaan uusia toimintatapoja käyttöön nopealla aikataululla. Ilman etätyökaluja olisi hankalaa pitää yhteyttä asiakkaisiin nykyisessä tilanteessa. Niiden avulla yritykset pystyvät jatkamaan toimintaansa ja terapia-asiakkaille tapaamisten toteutuminen haastavasta tilanteesta huolimatta on varmasti erittäin tärkeä asia. Etäkuntoutus tarjoaa yrityksille hyviä mahdollisuuksia palvella asiakkaitaan myös jatkossakin. Etätyökalut mahdollistavat palveluiden tarjoamisen asiakkaille heidän sijainnistaan riippumatta. Ne ovat hyvä vaihtoehto myös sellaisille asiakkaille, joiden on hankalaa käydä terapeutin vastaanotolla.

Aatos Klinikalla on oltu tyytyväisiä erityisesti Navisec Healthin ja myös Diariumin tuen toimivuuteen. Johanna Lampinen Aatokselta totesi: “Ongelmatilanteissa on aina saatu apua ja kysymyksiin on vastattu. Lisäksi käyttäjien kehitysideat on otettu huomioon.” Meille onkin Navisec Healthin kehityksessä erittäin tärkeää, että saamme palvelun käyttäjiltä palautetta ja kehitysideoita. Niiden pohjalta voimme kehittää sitä jatkuvasti eteenpäin. Meille on tärkeää tuntea asiakkaidemme työskentelytavat, jotta osaamme kehittää oikeita asioita ja toisaalta neuvoa heitä palvelun käytössä niin, että he pystyvät hyödyntämään sitä parhaalla mahdollisella tavalla.

 

Kiinnostuitko? Voit tutustua Navisec Healthiin maksuttomassa webinaarissa.

 

About the author