Blogi

Kela julkaisi tammikuussa sivuillaan listan etäkuntoutukseen soveltuvista alustoista, joita suositellaan käytettäväksi vuoden 2021 aikana käynnistyviin kuntoutuspalveluihin. Navisec Health on yksi suositelluista alustoista. Suosituslista etäkuntoutukseen soveltuvista alustoista löytyy täältä. Alustojen arvioinnissa...
Continue Reading
HablaCo. Oy on jyväskyläläinen puheterapiaa tarjoava yritys. Yrittäjä Nina Kuusisen lisäksi talossa on neljä puheterapeuttia, jotka tarjoavat puheterapiaa myös lähiseudun kunnissa. Kuusinen toteaa, että on tärkeää sitouttaa vanhemmat mukaan terapiaprosessiin....
Continue Reading
”Sähköiset terveyspalvelut tarjoavat uusia kanavia asioida ammattilaisen kanssa. Samalla entisestään korostuu sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten roolia ohjaavana, kannustavana ja tukevana asiantuntijana”, sanoo filosofian tohtori (sosiaali- ja terveydenhuollon tietohallinto) Eija Kivekäs....
Continue Reading
Navisec Healthin PRO-versio helpottaa asiantuntijan arkea entisestään. PRO on kokonaisvaltainen palvelu terapian toteuttamisen tueksi ja seuraamiseen. Se yhdistää tärkeimmät Navisec Healthin ominaisuudet viestinnässä ja lomakkeissa suunnittelutyökaluihin ja harjoitekuvastoon. Terapiaprosessi sujuvoituu...
Continue Reading
Loisto Terveys avasi ovensa Oulussa syyskuun alussa. Yritys on ollut olemassa puolitoista vuotta, mutta aiemmin Loiston perustajat tekivät yrityksen kautta töitä taustalla, eikä nimi näkynyt asiakkaalle. Oma toimipiste aukaistiin syyskuun...
Continue Reading
TerapiaLampi Oy on kymmenen vuotta sitten perustettu terapia-alan yritys Espoossa. Yrittäjä Hanna Lampi tarjoaa monipuolisia terapiapalveluita: muun muassa toimintaterapiaa, theraplayterapiaa, perheterapiaa ja koira-avusteista terapiaa. Hän toimii myös kouluttajana ja työnohjaajana....
Continue Reading
Terveyspalvelujen digitaalisuudesta on tulossa hiljalleen oletusarvo. Suomalaiset suhtautuvat myönteisesti sähköisten terveyspalvelujen käyttöön ja pitävät niiden saatavuutta tärkeänä. Terveyspalvelujen digitaalisuudesta on tulossa hiljalleen oletusarvo ei vain pelkkä lisä nykyisiin palveluihin. Asiakastarpeiden...
Continue Reading
Miltä kuulostaa terveysalan yritys, joka toimii pelkästään verkossa? Vielä harvinaiselta, mutta tulevaisuudessa varmasti tavalliselta. Vanamo Terveys on sellainen, start up-yritys, jonka palveluja saa pelkästään etänä. ”Meidän palvelumme on Terve Päivä,...
Continue Reading
Kommunikointi potilaan kanssa – Voiko heikko hoitotulos johtua muustakin, kuin potilaan huonosta sitoutumisesta Potilaan huolellinen informointi hänen ongelmaansa liittyvistä tekijöistä, kuten vaivan syistä, luonteesta ja ennusteesta, on keskeisessä asemassa monissa...
Continue Reading
”Mielestäni yksi Navisec Healthin parhaista ominaisuuksista on lomakkeiden taustalla pyörivä kaava-toiminto. Se laskee automaattisesti lomakkeen pisteet annetun kaavan mukaisesti. Yksi asiakkaistamme kommentoi, että tämä säästää häneltä aikaa noin 15 minuuttia...
Continue Reading
Asiakaslähtöistä ja vaikuttavaa terapiaa – etänä vai vastaanotolla -verkkokurssi Verkkokurssin seitsemäs osa “Kipupotilaan psykososiaalisten riskitekijöiden tunnistaminen” on nyt julkaistu. Navisec Health jakaa kevään 2019 aikana verkkokurssin, jossa käsitellään muun muassa...
Continue Reading
INTO Terveys on runsas vuosi sitten Helsingin Kalasatamaan perustettu tuki- ja liikuntaelinsairauksiin sekä kivunhoitoon erikoistunut lääkärikeskus. ”Meidän fysioterapeuttimme ovat erikoistuneet tuki- ja liikuntaelinten fysioterapiaan, on OMT-koulutuksia ja muita pidempiä tutkintoja....
Continue Reading
Verkkokurssin kuudennessa osassa Kommunikointikeskus Kipinän henkilökunta kertoo työstään, yrityksen toiminnasta, etäpuheterapian toteutuksesta. Etäterapia nähdään Kipinäkeskuksessa mahdollisuutena toteuttaa puheterapiaa monimuotoisesti ajasta ja paikasta riippumatta. Kipinäkeskuksen kokemukset etäterapiasta vastaavat pitkälti Kelan Etäkuntoutus-...
Continue Reading
Terapia ja sen tuloksellisuus perustuu pitkälti asiakkaan ja terapeutin väliseen vuorovaikutukseen. Kuunteleminen, asiakkaan ajatusten huomioiminen sekä luottamuksen aikaansaaminen luovat pohjan terapiasarjan aikaisen muutosprosessin käynnistymiselle. Terapiatyössä vuorovaikutustaitojen harjoittelu saattaa kuitenkin jäädä...
Continue Reading
Asiakaslähtöistä ja vaikuttavaa terapiaa – etänä vai vastaanotolla -verkkokurssi Verkkokurssin neljäs osa “Kivun ja toimintakyvyn arviointi” on nyt julkaistu. Navisec Health jakaa keväällä kahdeksanosaisen verkkokurssin, jossa käsitellään muun muassa kipupotilaan...
Continue Reading
Toimintakeidas on yksi niistä terapia-alaan yrityksistä, joissa ei jämähdetä vanhaan. Digitalisaatio ja sen mukanaan tuomat mahdollisuudet ovat yrityksessä arkipäivää. ”Paperikalenteria meillä ei ole ollut käytössä enää vuosiin. Terapiatyötä ohjaavat dokumentit...
Continue Reading
Asiakaslähtöistä ja vaikuttavaa terapiaa – etänä vai vastaanotolla -verkkokurssi Verkkokurssin kolmas osa “Elintavat ja kipu” on nyt julkaistu. Navisec Health jakaa keväällä kahdeksanosaisen verkkokurssin, jossa käsitellään muun muassa kipupotilaan terapiaa...
Continue Reading
Asiakaslähtöistä ja vaikuttavaa terapiaa – etänä vai vastaanotolla -verkkokurssi Verkkokurssin toinen osa “Etäkuntoutuksen mahdollisuudet” on nyt julkaistu. Navisec Health jakaa keväällä kahdeksanosaisen verkkokurssin, jossa käsitellään muun muassa kipupotilaan terapiaa ja...
Continue Reading
Mitä etäkuntoutus on? Etäkuntoutus on määritelty erilaisten etäteknologiaa hyödyntävien sovellusten tavoitteelliseksi käytöksi kuntoutuksessa. Samoin kuin muukin kuntoutustoiminta se on ammattilaisten ohjaamaa ja seuraamaa ja sillä on selkeä tavoite sekä alku...
Continue Reading
Asiakaslähtöistä ja vaikuttavaa terapiaa – etänä vai vastaanotolla -verkkokurssi Verkkokurssin ensimmäinen osio “Mittaamisen merkitys” on nyt julkaistu. Navisec Health jakaa keväällä kahdeksanosaisen verkkokurssin, jossa käsitellään muun muassa kipupotilaan terapiaa ja...
Continue Reading
Asiantuntijakirjoitus Digitaaliset palvelumuodot tulevat kovaa vauhtia myös terapia-alalle. Digitaalisiin palveluihin liittyy paljon pelkoja, epäilyjä ja uhkakuvia. Uusien palvelumuotojen tuleminen saatetaan kokea uhkana omalle toiminnalle ja tavalle tehdä terapiatyötä. Osittainhan se...
Continue Reading
Helsinkiläinen Kommunikointikeskus Kipinä Oy eli Kipinäkeskus, on puhetta tukevaan ja korvaavaan kommunikointiin (AAC) erikoistunut yritys. Yrittäjät, Pauliina Viljanen ja Iina Heikurainen, haluavat vahvasti kehittää alaa.
Continue Reading